Google nie pokazuje Strony WWW

Google nie pokazuje Strony WWW

DLACZEGO MOJA STRONA NIE JEST WIDOCZNA W GOOGLE?

Kampania marketingowa firmy w dzisiejszych czasach bardzo rzadko może się obejść bez pokazania i umacniania swojego wizerunku lub marki w Internecie. Największy element składowy tej dziedziny marketingowej to niewątpliwie budowa strony internetowej. Gdy witryna WWW już powstanie, bez względu na jej rozmiar pragniemy, aby przede wszystkim nasza strona była widoczna w Google. Dlaczego często nie możemy jej zobaczyć w wynikach wyszukiwania Google? Odpowiedź na to pytanie nie jest proste. Czynników wpływających na to, czy nasz serwis wyświetla się wyszukiwarce lub nie, jest bardzo dużo.

Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google

Zbadajmy problem widoczności na podstawie podstawowego elementu, jaką jest nazwa przedsiębiorstwa. Nazwa firmy jest zazwyczaj unikatowa, niepowtarzająca się w większości wśród konkurencji. Dlaczego często jest tak, że nawet po wpisaniu nazwy naszej firmy nie możemy się odnaleźć nigdzie w wynikach? Prawdopodobnie strona internetowa nie została zindeksowana przez robota Google. Przyczyn tej sytuacji może być wiele np. ustawiona blokada indeksowania w pliku robots.txt lub filtr nałożony bezpośrednio przez Google za działania niezgodne z jego polityką.

Jednak większość firm chciałaby, aby ich domena internetowa wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych, które dotyczą branży, oferty usługowej lub np. produktu. Weź pod uwagę to, że większość przedsiębiorców ma ten sam cel. Problem niewyświetlania się Strony WWW w wynikach TOP10 nie istniałby, gdybyśmy byli monopolistą w danej dziedzinie lub branży. O najwyższe pozycje, które wpływają znacząco na odpowiedzialność witryny internetowej, toczy się nieustająca walka. Dlatego też praktycznie nie jest możliwe, aby nie podejmując konkretnych działań skierowanych w stronę usługi pozycjonowanie strony w Internecie pojawić się w czołówce i swobodnie czerpać z tego korzyści, podczas gdy konkurencja tylko się temu przygląda.

Co zrobić, aby być widocznym w Google?

W wyszukiwarce Google można być widocznym na trzech płaszczyznach. Pierwsza to płatna reklama Google Adwords (Google Ads). Najwyższe wyniki tej formy reklamy to pierwsze kilka tekstów reklamowych na samej górze wyników wyszukiwania danej frazy kluczowej. Obok takiego wyniku pojawia się zawsze napis “reklama”. Druga płaszczyzna to wyniki w Google Mapy, które wyświetlają się, gdy szukamy usługi lub produktów np. w danym rejonie lub mieście. Trzecia płaszczyzna to najważniejszy element całej układanki marketingu internetowego, czyli wyniki organiczne.

Wynikami organicznymi w wyszukiwarce określa się adresy stron, które wyświetlają się nam jako podsadkowe wyniki po wpisaniu danego słowa kluczowego. Zazwyczaj proponujemy każdej firmie, z którą podejmujemy współpracę rozpoczęcie działań na każdej z tych płaszczyzn. Podejście to gwarantuje zwiększenie się ilości realnych użytkowników w naszym serwisie już od pierwszego tygodnia. Mamy również pewność, że z miesiąca na miesiąc kolejne wypozycjonowane frazy kluczowe będą przekładały się na nowych klientów z wyników organicznych, jak i z wyników w Google Mapy.

Tylko podejście kompleksowe do marketingu internetowego w wyszukiwarce Google może dać Ci pewność rozwoju i wzrostu widoczności dla potencjalnych klientów.